вівторок, 29 листопада 2016 р.

ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПРОСТІР НОВОСАНЖАРЩИНИ

З Новосанжарською землею пов’язані життя й творчість багатьох видатних письменників та діячів науки й культури та найбільше, мабуть, славиться вона педагогами, які віддають тепло душі й серця, засівають зерна знань у дитячі душі.

Творча співпраця, обмін досвідом, пошук нового – це сутність педагогічного життя вчителя, кожного, хто обрав цей непростий шлях. Поки відбувається все це – ми живемо, ми реалізуємо себе як майстри своєї справи. Освіта постійно оновлюється та реформується, але незмінним залишається основна мета даного процесу – виховати та виростити ЛЮДИНУ. Відповідно до Концепції Нової української школи компетентнісна парадигма є основою у фундаменті сучасної освіти. Технологічна освіта, напевно, надає найбільше різних компетентностей, які будуть дуже доречні й стануть у нагоді кожному випускнику навчального закладу. У такий непростий час, коли ми живемо в стані перманентної економічної кризи, які б академічні знання не мали учні, а вміння робити щось власними руками, проектувати, будувати, планувати, розраховувати, врешті ремонтувати, і тому подібне – зовсім буде не зайвим. Тому, технологічна освіта має розвиватися, рухатися вперед, і реалізовувати поставлені перед нею завдання.
Учителі трудового навчання та технологій - це ті люди, для яких життя й школа – поняття рівнозначні й незважаючи на всі труднощі й соціальні потрясіння, щоденно, щогодинно, без голосних слів виконують свій учительський обов’язок, намагаючись утілити в реальність девіз: «Ви – чудовий учитель, а ви – чудові учні».
У Новосанжарському районі працює методичне об’єднання вчителів трудового навчання, технологій та креслення, до складу якого у 2016-2017 навчальному році входить 41 учитель із 26 навчальних закладів. Із  них  24 - дипломовані спеціалісти, при чому більшість закінчили Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка факультет технологій та дизайну. 19 педагогів із вищою категорією, 13 – з першою, 1 – з другою, 8 – спеціалістів, 5 – «Старший учитель», 1 – з педагогічним званням «Учитель-методист», 2 – «Відмінник освіти».
Методична проблема вчителів трудового навчання, технологій та креслення району «Особистісно-орієнтована освіта, як основний засіб створення оптимальних умов для розвитку й становлення особистості учня в умовах реформування школи».
Основні завдання методичної роботи:
-         удосконалення роботи з обдарованими учнями;
-         удосконалення форм, методів роботи з учнями, що потребують підвищеної уваги;
-         використання передового педагогічного досвіду на уроках та позакласних заходах;
-          поглиблення роботи над втіленням та вдосконаленням інтерактивних форм і методів  роботи, проектної технології;
-         створення емоційно-психологічного настрою  учнів на відповідальне ставлення до засвоєння знань.
Напрямки роботи:
-         підвищення рівня знань, умінь, навичок учнів;
-         формування пізнавальної активності учнів на уроках трудового навчання та технології;
-         створення емоційно-психологічного настрою учнів на відповідальне ставлення до засвоєння знань з  трудового навчання;
-         надання особливої уваги роботі з обдарованими дітьми;
-         упровадження інтерактивних форм роботи;
-         удосконалення використання нетрадиційних форм і методів проведення уроків і позакласних заходів;
-          поглиблення самоосвітньої роботи вчителів;
-          соціалізація учнівської молоді;
-         підготовка  учнів до олімпіад, конкурсів.
У загальноосвітніх навчальних закладах району повноцінно функціонує 14 паспортизованих майстерень: 9 – комбінованих, 3 – з обслуговуючої праці, 1 – для обробки металу, 1 – для обробки деревини.
У 4 загальноосвітніх навчальних закладах впроваджено технологічний профіль навчання, 118 учнів здобувають паралельно із загальною освітою професії:
-         тракториста-машиніста категорії «А-1» (Нехворощанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Маячківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені академіків Левицьких, Малокобелячківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів);
-         водій категорії «С», «С1» (Новосанжарський навчально-виховний комплекс);
-         швачка (Новосанжарський НВК);
-         вишивальниця (Новосанжарський НВК).
Праця багатьох педагогів району відзначається зрілою майстерністю, професіоналізмом, яскравою індивідуальністю, творчою багатогранністю. Серед них Олександр Володимирович Кульчинський – начальник відділу освіти Новосанжарської районної державної адміністрації, учитель-методист, член обласної дослідницької групи вчителів трудового навчання, технологій.
Відомо, що в душі кожної дитини невидимі струни: якщо торкнутись їх умілою рукою, добрим серцем – вони зазвучать. Олександр Володимирович уміє відшукати ці струни, знаючи, що знання дітей знаходиться в прямій залежності від активізації їх розумової діяльності, і завдання його як учителя – заохочувати до творчості кожного учня.
Під словами видатного педагога Антона Семеновича Макаренка: «Творча праця можлива тільки тоді, коли людина ставиться до роботи з любов’ю, коли вона свідомо бачить у ній радість, коли праця робиться для неї основною формою прояву особистості й таланту», - ось уже 44 роки ставить свій підпис Олександр Леонідович Свідерський, учитель трудового навчання Новосанжарського навчально-виховного комплексу, голова РМО вчителів Новосанжарського району. Має вищу кваліфікаційну категорію, звання «Старший учитель», «Відмінник освіти України». Написав ряд методичних розробок: «Трудове навчання – невід'ємна складова частина особистісно-орієнтованої моделі освіти та застосування тестових завдань при атестації навчальних досягнень учнів з трудового навчання в 5-9 класах», «Тестова перевірка навчальних досягнень учнів 5-9 класів», Застосування графопроектора при викладанні теми: «Проектування на три площини», «Захист творчого проекту».
«Величезна виховна сила школи народжується там, де в людини, перед якою тільки відкривається життя, є улюблений учитель», - писав Василь  Сухомлинський. А улюбленим учителем може бути лише педагог творчої праці. І це - Тетяна Василівна Байбара, учитель-методист трудового навчання Новосанжарського НВК, «Відмінник освіти України», член ОСДГ. Не буде перебільшенням сказати, що ця вчителька незвичайна. Таких називають «майстрами часу», бо саме вона є взірцем для учнів. Не одне покоління переможців олімпіади з турового навчання, технологій обласного та всеукраїнського рівнів виховала Тетяна Василівна. Її учениця побувала в Японії, презентуючи Україну, традиції, майстерність держави на світовому рівні. Випускниці вчительки живуть і працюють не лише в Україні, а за кордоном, використовуючи набуті шкільні знання з трудового навчання.
«Навчіть ваших дітей одному або навіть кільком ремеслам. Ніхто не знає, яким стане світ завтра, але завжди будуть потрібні люди, що вміють працювати руками», -  слова Андре  Моруа стали життєвим кредом Ніни Іванівни Кульчинської, учителя вищої кваліфікаційної категорії Полузірського навчально-виховного комплексу. Кожен її урок – це маленький витвір педагогічної майстерності, де органічно поєднуються навчання й наполеглива праця, розробка проектів і виготовлення виробів, збагачуючи дитину й виховуючи любов до прекрасного. Ніна Іванівна є автором власної методики виготовлення нетрадиційної писанки-мотанки з елементами вишивки.
І про кого б ми не розповідали –  то це високопрофесійні організатори освіти, які навіть у непрості роки не тільки тримають освітянський корабель на плаву, але й упевнено рухаються вперед.

Немає коментарів:

Дописати коментар