З Новосанжарською землею пов’язані життя й творчість
багатьох видатних письменників та діячів науки й культури та найбільше, мабуть,
славиться вона педагогами, які віддають тепло душі й серця, засівають зерна
знань у дитячі душі.
Творча співпраця, обмін досвідом, пошук
нового – це сутність педагогічного життя вчителя, кожного,
хто обрав цей непростий шлях. Поки відбувається все це – ми живемо, ми
реалізуємо себе як майстри своєї справи. Освіта постійно оновлюється та
реформується, але незмінним залишається основна мета даного процесу – виховати
та виростити ЛЮДИНУ. Відповідно до Концепції Нової української школи
компетентнісна парадигма є основою у фундаменті сучасної освіти. Технологічна
освіта, напевно, надає найбільше різних компетентностей, які будуть дуже
доречні й
стануть у
нагоді кожному випускнику навчального закладу. У
такий
непростий час, коли ми живемо в стані перманентної економічної кризи, які б
академічні знання не мали учні, а вміння робити щось власними руками,
проектувати, будувати, планувати, розраховувати, врешті ремонтувати, і тому
подібне – зовсім буде не зайвим. Тому, технологічна освіта має розвиватися,
рухатися вперед, і реалізовувати поставлені перед нею завдання.
Учителі
трудового навчання та технологій - це ті люди, для яких життя й школа – поняття
рівнозначні й незважаючи на всі труднощі й соціальні потрясіння, щоденно,
щогодинно, без голосних слів виконують свій учительський обов’язок, намагаючись
утілити в реальність девіз: «Ви – чудовий учитель, а ви – чудові учні».
У Новосанжарському
районі працює методичне об’єднання вчителів
трудового навчання, технологій та креслення, до складу якого у 2016-2017
навчальному році входить 41 учитель із 26 навчальних закладів. Із
них 24 - дипломовані спеціалісти,
при чому більшість закінчили Полтавський національний педагогічний університет
імені В. Г. Короленка факультет технологій та дизайну. 19 педагогів із вищою
категорією, 13 – з першою, 1 – з другою, 8 – спеціалістів, 5 – «Старший
учитель», 1 – з педагогічним званням «Учитель-методист», 2 – «Відмінник
освіти».
Методична
проблема вчителів трудового навчання, технологій та креслення району «Особистісно-орієнтована
освіта, як основний засіб створення оптимальних умов для розвитку й становлення
особистості учня в умовах реформування школи».
Основні
завдання методичної роботи:
-
удосконалення роботи з
обдарованими учнями;
-
удосконалення форм,
методів роботи з учнями, що потребують підвищеної уваги;
-
використання передового
педагогічного досвіду на уроках та позакласних заходах;
-
поглиблення роботи над втіленням та
вдосконаленням інтерактивних форм і методів
роботи, проектної технології;
-
створення
емоційно-психологічного настрою учнів на
відповідальне ставлення до засвоєння знань.
Напрямки
роботи:
-
підвищення рівня
знань, умінь, навичок учнів;
-
формування пізнавальної
активності учнів на уроках трудового навчання та технології;
-
створення
емоційно-психологічного настрою учнів на відповідальне ставлення до засвоєння
знань з трудового навчання;
-
надання особливої
уваги роботі з обдарованими дітьми;
-
упровадження
інтерактивних форм роботи;
-
удосконалення
використання нетрадиційних форм і методів проведення уроків і позакласних
заходів;
-
поглиблення самоосвітньої роботи вчителів;
-
соціалізація учнівської молоді;
-
підготовка учнів до олімпіад, конкурсів.
У загальноосвітніх
навчальних закладах району повноцінно функціонує 14 паспортизованих майстерень:
9 – комбінованих, 3 – з обслуговуючої праці, 1 – для обробки металу, 1 – для
обробки деревини.
У 4
загальноосвітніх навчальних закладах впроваджено технологічний профіль
навчання, 118 учнів здобувають паралельно із загальною освітою професії:
-
тракториста-машиніста категорії
«А-1» (Нехворощанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Маячківська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів імені академіків Левицьких, Малокобелячківська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів);
-
водій категорії «С», «С1»
(Новосанжарський навчально-виховний комплекс);
-
швачка (Новосанжарський НВК);
-
вишивальниця (Новосанжарський
НВК).
Праця
багатьох педагогів району відзначається зрілою майстерністю, професіоналізмом,
яскравою індивідуальністю, творчою багатогранністю. Серед них Олександр Володимирович Кульчинський –
начальник відділу освіти Новосанжарської районної державної адміністрації, учитель-методист,
член обласної дослідницької групи вчителів трудового навчання, технологій.
Відомо, що в
душі кожної дитини невидимі струни: якщо торкнутись їх умілою рукою, добрим
серцем – вони зазвучать. Олександр Володимирович уміє відшукати ці струни,
знаючи, що знання дітей знаходиться в прямій залежності від активізації їх
розумової діяльності, і завдання його як учителя – заохочувати до творчості
кожного учня.
Під словами видатного педагога Антона
Семеновича Макаренка: «Творча праця можлива тільки тоді, коли людина ставиться
до роботи з любов’ю, коли вона свідомо бачить у ній радість, коли праця
робиться для неї основною формою прояву особистості й таланту», - ось уже 44
роки ставить свій підпис Олександр Леонідович Свідерський, учитель трудового навчання
Новосанжарського навчально-виховного комплексу, голова РМО вчителів
Новосанжарського району. Має вищу кваліфікаційну категорію, звання «Старший
учитель», «Відмінник освіти України». Написав ряд методичних розробок: «Трудове навчання – невід'ємна складова частина
особистісно-орієнтованої моделі освіти та застосування тестових завдань при
атестації навчальних досягнень учнів з трудового навчання в 5-9 класах»,
«Тестова перевірка навчальних досягнень
учнів 5-9 класів», Застосування графопроектора при викладанні теми:
«Проектування на три площини», «Захист
творчого проекту».
«Величезна виховна сила школи народжується
там, де в людини, перед якою тільки відкривається життя, є улюблений учитель»,
- писав Василь Сухомлинський. А
улюбленим учителем може бути лише педагог творчої праці. І це - Тетяна
Василівна Байбара, учитель-методист трудового навчання Новосанжарського НВК,
«Відмінник освіти України», член ОСДГ. Не буде перебільшенням сказати, що ця
вчителька незвичайна. Таких називають «майстрами часу», бо саме вона є взірцем
для учнів. Не одне покоління переможців олімпіади з турового навчання,
технологій обласного та всеукраїнського рівнів виховала Тетяна Василівна. Її
учениця побувала в Японії, презентуючи Україну, традиції, майстерність держави
на світовому рівні. Випускниці вчительки живуть і працюють не лише в Україні, а
за кордоном, використовуючи набуті шкільні знання з трудового навчання.
«Навчіть ваших дітей одному або навіть кільком
ремеслам. Ніхто не знає, яким стане світ завтра, але завжди будуть потрібні
люди, що вміють працювати
руками», - слова Андре Моруа стали життєвим кредом Ніни Іванівни
Кульчинської, учителя вищої кваліфікаційної категорії Полузірського
навчально-виховного комплексу. Кожен її урок – це маленький витвір педагогічної
майстерності, де органічно поєднуються навчання й наполеглива праця, розробка
проектів і виготовлення виробів, збагачуючи дитину й виховуючи любов до
прекрасного. Ніна Іванівна є автором власної методики виготовлення
нетрадиційної писанки-мотанки з елементами вишивки.
І про кого б
ми не розповідали – то це
високопрофесійні організатори освіти, які навіть у непрості роки не тільки
тримають освітянський корабель на плаву, але й упевнено рухаються вперед.
Немає коментарів:
Дописати коментар