У 2015-2016 навчальному
році робота постійно діючого семінару вчителів художньо-естетичного
циклу була спрямована на реалізацію державної освітянської політики, визначеної
Національною доктриною розвитку освіти, Указами Президента України, постановами
уряду, чинним законодавством про освіту, районними програмами в галузі «Освіта», Постановою
Кабінету Міністрів України «Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на
новий зміст, структуру і 12–річний термін навчання» від 16.11.2000 року № 1717
та забезпечення переходу на профільне навчання, надання методичної допомоги
педагогічним працівникам щодо стабілізації умов функціонування, оптимізації та
розвитку установ освіти району, інформатизації навчально-виховного процесу.
Аналіз діяльності постійно
діючого семінару вчителів художньо-естетичного циклу засвідчує, що вчителі
даних дисциплін уцілому забезпечують реалізацію єдиної державної політики в
галузі освіти.
Протягом 2015 -2016 навчального року постійно діючий семінар учителів
художньо-естетичного циклу через мережу колективних, групових та
індивідуальних форм методичної роботи продовжував працювати над організаційним
та науково-методичним забезпеченням реалізації науково-методичної теми:
«Впровадження сучасних новітніх технологій у навчально-виховний процес на
уроках образотворчого мистецтва та художньої культури» та «Формування
особистості, здатної до навчання й самовдосконалення, активізація пізнавальної
активності, розвиток творчих здібностей школярів шляхом поєднання традиційних,
інноваційних та проектних технологій у навчально-виховному процесі».
Приділялась увага роботі з
учителями-стажерами та вчителями, стаж роботи яких до 3-х років. Усі вони мали
наставників з числа педагогів -предметників своїх закладів, які надавали
стажистам допомогу в плануванні навчально-виховної та позакласної роботи,
розробці поурочних планів, упровадженні досягнень прогресивного педагогічного
досвіду, нових форм і методів навчання й виховання учнів тощо. Окрім цього, молоді вчителі
ознайомились з роботою кращих учителів району під час районних семінарів,
ярмарку педтехнологій.
У 26 загальноосвітніх навчальних
закладах району предмети художньо-естетичного циклу викладають 55
учителів. З них 18 мають відповідну фахову освіту (12 – учителі музичного
мистецтва та 6 – образотворчого мистецтва), з яких 6 мають вищу кваліфікаційну
категорію, 2 – звання «Старший учитель» та 3 – «Учитель-методист».
Учителі даного циклу широко
застосовують інтерактивні методи навчання, оптимально поєднують різні форми
організації навчального процесу. Роботу з виховання пізнавальних інтересів
учнів на уроках та в позаурочній діяльності будують у послідовності: цікаво –
знаю – умію. Для цього планують і проводять свої уроки не в площині
монологічного викладу матеріалу, а в площині конструювання діалогу між учнями.
Значна увага вчителів
приділяється позакласній виховній роботі з предметів художньо-естетичного
циклу. Учителі музичного та образотворчого мистецтва є керівниками гуртків
художньо-естетичного напряму позашкільних навчальних закладів. Як наслідок
цього – участь учнів у різних конкурсах, оглядах художньої самодіяльності.
При оформленні сторінок класних
журналів щодо результатів навчальних досягнень учнів учителі користувалися
рекомендаціями Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної
освіти.
8 квітня 2016 року на базі
Новосанжарського навчально-виховного комплексу відбувся постійно діючий семінар
учителів художньо-естетичного циклу та керівників гуртків художньо-естетичного
напряму. Формування загальнокультурних компетентностей учнів у процесі
викладання предметів художньо-естетичного циклу – тема засідання.
Згідно з концепцією загальної
середньої освіти України, основним напрямком розвитку сучасної середньої освіти
є компетентнісно-орієнтований підхід до навчання. Світова практика показує, що
основною технологією формування ключових компетенцій учнів є метод проектів, що
дозволяє, використовуючи найменші затрати ресурсів, створити в навчальному
процесі умови діяльності, максимально наближені до реальних.
Проектний метод у компетентнісно
спрямованій освіті - це інструмент, який створює унікальні передумови для
розвитку ключових компетенцій (соціальних, полікультурниих, інформаційних,
комунікативних) і самостійності в осягненні нового, стимулюючи природну
допитливість і творчий потенціал. Відомо, що творчий учитель – це той, хто може
ефективно й самостійно діяти та відчувати в цьому потребу.
Отже, творчі вчителі нашого
району працювали над соціально-педагогічним проектом: І група створювала модель
компетентнісного учня ХХІ століття, ІІ група – учителя ХХІ століття. Кожна
спільнота виробляла свій оригінальний рецепт, запропонованої моделі,
супроводжуючи рядками із пісень свої творіння. Презентували проекти за схемою:
-
учасники проекту (назва групи);
-
тип проекту;
-
актуальність проекту як навчальної технології;
-
мета та завдання проекту.
Оригінальними й креативними
виявилися запропоновані спільні роботи.
Про вокально-хорову роботу з
різними за рівнем музичних здібностей групами дітей на уроках музичного
мистецтва та в позакласний час поділилася досвідом роботи Мостова Олена
Вікторівна, учитель музичного мистецтва Руденківської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Про техніку декупаж на уроках
образотворчого мистецтва - М’якота Яна Сергіївна, учитель образотворчого мистецтва Дубинівського НВК.
На завершення оформили методичний
кейс із пропозиціями та порадами.
постійно діючого семінару вчителів
художньо-естетичного циклу
ПРОБЛЕМИ:
-
«Впровадження сучасних новітніх
технологій в навчально-виховний процес на уроках образотворчого мистецтва та
художньої культури».
-
«Формування особистості, здатної до навчання й
самовдосконалення, активізація пізнавальної активності, розвиток творчих
здібностей школярів шляхом поєднання традиційних, інноваційних та проектних технологій
у навчально-виховному процесі».
№ п/п
|
Зміст
роботи
|
Дата виконання
|
Виконавець
|
Примітка
|
І. Тематика засідань
|
||||
1.
|
·
Про підсумки роботи в
2015-2016 н. р. та завдання щодо підвищення ефективності роботи в 2016-2017
н. р.
·
Інструктивно-методичні рекомендації
щодо вивчення музичного мистецтва та художньої культури в загальноосвітніх
навчальних закладах у 2016-2017 н. р. (Лист МОН від
17.08.2016 р.
№ 1/9-437
·
Інструктивно-методичні
рекомендації щодо вивчення образотворчого мистецтва в загальноосвітніх навчальних
закладах у 2016-2017 н. р. (Лист МОН від
17.08.2016 р.
№ 1/9-437
·
Особливості вивчення предметів
художньо-естетичного циклу у 8 класі за новою програмою. Орієнтовне
календарно-тематичне планування роботи.
· Зразок оформлення класного журналу.
|
Серпень,
2016 р.
|
Шинкаренко
Т. М.
Мостова
О. В.
Дебелий
Ю. В.
Шинкаренко
Т. М.,
Мостова
О. В.,
Дебелий
Ю. В.
Шинкаренко
Т. М.
|
|
2.
|
·
Про
стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з предметів
художньо-естетичного циклу
·
Звіти вчителів, що атестуються.
|
Лютий,
2017р.
Протягом
року
|
Шинкаренко
Т. М.,
Дебелий
Ю. В.,
Мостова
О. В.
Учителі
району, що атестуються
|
|
ІІ. Тематика практичних семінарів |
||||
1.
|
Вокально-хорова робота з різними за рівнем музичних здібностей групами
дітей
|
Жовтень,
2016
|
Шинкаренко
Т. М.,
Мостова
О.В.
|
|
2.
|
Використання нетрадиційних технік на уроках образотворчого мистецтва
|
Березень,
2017
р.
|
Шинкаренко
Т. М.,
учителі
району
|
|
ІІІ. Позакласна робота |
||||
1.
|
Організувати й
провести районний огляд-конкурс художньої самодіяльності учнів «Веселка»
|
Січень,
2017
р.
|
Шинкаренко
Т. М.,
учителі
району,
БДЮТ
|
|
2.
|
Взяти участь в
обласному зональному огляді-конкурсі художньої самодіяльності та заключному
гала-концерті «Веселка»
|
Березень
– квітень.
2017
р.
|
Шинкаренко
Т. М.,
Члени
журі,
БДЮТ
|
|
3.
|
Створити сайт
учителів мистецьких
дисциплін Новосанжарщини
«VIVAT, ART»
|
Протягом
року
|
Шинкаренко
Т. М.,
учителі
мистецьких
дисциплін
району
|
|
4.
|
Взяти участь у
районному ярмарку педтехнологій «Творчі сходинки освітян Новосанжарщини».
|
Березень-квітень,
2017
р.
|
Шинкаренко
Т. М.,
учителі
мистецьких
дисциплін
району
|
|
5.
|
Методичний кейс
«Мистецтво.8 клас»
|
Вересень-жовтень,
2016 р.
|
Шинкаренко
Т. М.,
учителі
мистецьких
дисциплін
району
|
|
6.
|
Взяти участь у
І районному етапі Всеукраїнського
конкурсу «Учитель року – 2017» у номінації «Музичне мистецтво»
|
Грудень,
2016 р.
|
Шинкаренко
Т. М.,
учителі
району
|
|
IV. Обласні заходи
|
||||
1.
|
Брати участь у
обласних семінарах та майстер-класах, що проводить ПОІППО
|
Протягом
року
|
Шинкаренко
Т. М.,
учителі
мистецьких
дисциплін
району
|
|
2.
|
Взяти участь у
ІІ обласному етапі Всеукраїнського
конкурсу «Учитель року – 2017» у номінації «Музичне мистецтво»
|
Січень,
2017
р.
|
Шинкаренко
Т. М.,
учителі
району
|
|
3.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар