четвер, 30 червня 2016 р.

ПЛАН РОБОТИ ПДС учителів художньо-естетичного циклу на 2016-2017 н. р.

 І. ВСТУП

У 2015-2016 навчальному році робота  постійно діючого семінару вчителів художньо-естетичного циклу була спрямована на реалізацію державної освітянської політики, визначеної Національною доктриною розвитку освіти, Указами Президента України, постановами уряду, чинним законодавством про освіту, районними програмами в галузі «Освіта», Постановою Кабінету Міністрів України «Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12–річний термін навчання» від 16.11.2000 року № 1717 та забезпечення переходу на профільне навчання, надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо стабілізації умов функціонування, оптимізації та розвитку установ освіти району, інформатизації навчально-виховного процесу.

Аналіз діяльності постійно діючого семінару вчителів художньо-естетичного циклу засвідчує, що вчителі даних дисциплін уцілому забезпечують реалізацію єдиної державної політики в галузі освіти.
         Протягом  2015 -2016 навчального року постійно діючий семінар учителів художньо-естетичного циклу через  мережу колективних, групових та індивідуальних форм методичної роботи продовжував працювати над організаційним та науково-методичним забезпеченням реалізації науково-методичної теми: «Впровадження сучасних новітніх технологій у навчально-виховний процес на уроках образотворчого мистецтва та художньої культури» та «Формування особистості, здатної до навчання й самовдосконалення, активізація пізнавальної активності, розвиток творчих здібностей школярів шляхом поєднання традиційних, інноваційних та проектних технологій у навчально-виховному процесі».
      Приділялась увага роботі з учителями-стажерами та вчителями, стаж роботи яких до 3-х років. Усі вони мали наставників з числа педагогів -предметників своїх закладів, які надавали стажистам допомогу в плануванні навчально-виховної та позакласної роботи, розробці поурочних планів, упровадженні досягнень прогресивного педагогічного досвіду, нових форм і методів навчання й виховання учнів тощо. Окрім цього, молоді вчителі ознайомились з роботою кращих учителів району під час районних семінарів, ярмарку педтехнологій.
У 26 загальноосвітніх навчальних закладах району предмети художньо-естетичного циклу  викладають 55 учителів. З них 18 мають відповідну фахову освіту (12 – учителі музичного мистецтва та 6 – образотворчого мистецтва), з яких 6 мають вищу кваліфікаційну категорію, 2 – звання «Старший учитель» та 3 – «Учитель-методист».
Учителі даного циклу широко застосовують інтерактивні методи навчання, оптимально поєднують різні форми організації навчального процесу. Роботу з виховання пізнавальних інтересів учнів на уроках та в позаурочній діяльності будують у послідовності: цікаво – знаю – умію. Для цього планують і проводять свої уроки не в площині монологічного викладу матеріалу, а в площині конструювання діалогу між учнями.
Значна увага вчителів приділяється позакласній виховній роботі з предметів художньо-естетичного циклу. Учителі музичного та образотворчого мистецтва є керівниками гуртків художньо-естетичного напряму позашкільних навчальних закладів. Як наслідок цього – участь учнів у різних конкурсах, оглядах художньої самодіяльності.
   При оформленні сторінок класних журналів щодо результатів навчальних досягнень учнів учителі користувалися рекомендаціями Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
    8 квітня 2016 року на базі Новосанжарського навчально-виховного комплексу відбувся постійно діючий семінар учителів художньо-естетичного циклу та керівників гуртків художньо-естетичного напряму. Формування загальнокультурних компетентностей учнів у процесі викладання предметів художньо-естетичного циклу – тема засідання.
Згідно з концепцією загальної середньої освіти України, основним напрямком розвитку сучасної середньої освіти є компетентнісно-орієнтований підхід до навчання. Світова практика показує, що основною технологією формування ключових компетенцій учнів є метод проектів, що дозволяє, використовуючи найменші затрати ресурсів, створити в навчальному процесі умови діяльності, максимально наближені до реальних.
    Проектний метод у компетентнісно спрямованій освіті  - це інструмент, який створює унікальні передумови для розвитку ключових компетенцій (соціальних, полікультурниих, інформаційних, комунікативних) і самостійності в осягненні нового, стимулюючи природну допитливість і творчий потенціал. Відомо, що творчий учитель – це той, хто може ефективно й самостійно діяти та відчувати в цьому потребу. 
    Отже, творчі вчителі нашого району працювали над соціально-педагогічним проектом: І група створювала модель компетентнісного учня ХХІ століття, ІІ група – учителя ХХІ століття. Кожна спільнота виробляла свій оригінальний рецепт, запропонованої моделі, супроводжуючи рядками із пісень свої творіння. Презентували проекти за схемою:
-         учасники проекту (назва групи);
-         тип проекту;
-         актуальність проекту як навчальної технології;
-         мета та завдання проекту.
Оригінальними й креативними виявилися запропоновані спільні роботи.  
     Про вокально-хорову роботу з різними за рівнем музичних здібностей групами дітей на уроках музичного мистецтва та в позакласний час поділилася досвідом роботи Мостова Олена Вікторівна, учитель музичного мистецтва Руденківської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
    Про техніку декупаж на уроках образотворчого мистецтва - Мякота Яна Сергіївна, учитель образотворчого мистецтва Дубинівського НВК.
    На завершення оформили методичний кейс із пропозиціями та порадами.
                                                    План роботи

постійно діючого семінару вчителів
художньо-естетичного циклу

ПРОБЛЕМИ:
-         «Впровадження сучасних новітніх технологій в навчально-виховний процес на уроках образотворчого мистецтва та художньої культури».
-          «Формування особистості, здатної до навчання й самовдосконалення, активізація пізнавальної активності, розвиток творчих здібностей школярів шляхом поєднання традиційних, інноваційних та проектних технологій у навчально-виховному процесі».

№ п/п
Зміст роботи
Дата виконання
Виконавець
Примітка
І. Тематика засідань
1.
·       Про підсумки роботи в 2015-2016 н. р. та завдання щодо підвищення ефективності роботи в 2016-2017 н. р.
·       Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення музичного мистецтва та художньої культури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 н. р. (Лист МОН від 17.08.2016 р.           № 1/9-437
·       Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення образотворчого мистецтва в загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 н. р. (Лист МОН від 17.08.2016 р.         № 1/9-437
·       Особливості вивчення предметів художньо-естетичного циклу у 8 класі за новою програмою. Орієнтовне календарно-тематичне планування роботи.
·       Зразок оформлення класного журналу.
Серпень,
2016 р.

Шинкаренко Т. М.


Мостова О. В.







Дебелий Ю. В.

  


Шинкаренко Т. М.,
Мостова О. В.,
Дебелий Ю. В.


Шинкаренко Т. М.



2.
·        Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з предметів художньо-естетичного циклу

·       Звіти вчителів, що атестуються.
Лютий,
2017р.



Протягом
року
Шинкаренко Т. М.,
Дебелий Ю. В.,
Мостова О. В.


Учителі району, що атестуються

ІІ. Тематика практичних семінарів

1.
Вокально-хорова робота з різними за рівнем музичних здібностей групами дітей
Жовтень,
2016
Шинкаренко Т. М.,
Мостова О.В.

2.
Використання нетрадиційних технік на уроках образотворчого мистецтва
Березень,
2017 р.
Шинкаренко Т. М.,
учителі району

ІІІ. Позакласна робота

1.
Організувати й провести районний огляд-конкурс художньої самодіяльності учнів «Веселка»
Січень,
2017 р.
Шинкаренко Т. М.,
учителі району,
БДЮТ

2.
Взяти участь в обласному зональному огляді-конкурсі художньої самодіяльності та заключному гала-концерті «Веселка»
Березень – квітень.
2017 р.
Шинкаренко Т. М.,
Члени журі,
БДЮТ

3.
Створити сайт учителів мистецьких
дисциплін Новосанжарщини
«VIVAT, ART»
Протягом
року
Шинкаренко Т. М.,
учителі
мистецьких
дисциплін району

4.
Взяти участь у районному ярмарку педтехнологій «Творчі сходинки освітян Новосанжарщини».
Березень-квітень,
2017 р.
Шинкаренко Т. М.,
учителі мистецьких
дисциплін району

5.
Методичний кейс «Мистецтво.8 клас»
Вересень-жовтень, 2016 р.
Шинкаренко Т. М.,
учителі
мистецьких
дисциплін району

6.
Взяти участь у І районному етапі  Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» у номінації «Музичне мистецтво»
Грудень, 2016 р.
Шинкаренко Т. М.,
учителі району

IV. Обласні заходи
1.
Брати участь у обласних семінарах та майстер-класах, що проводить ПОІППО
Протягом
року
Шинкаренко Т. М.,
учителі
мистецьких
дисциплін району


2.
Взяти участь у ІІ обласному етапі  Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» у номінації «Музичне мистецтво»
Січень,
2017 р.
Шинкаренко Т. М.,
учителі району


3.





Немає коментарів:

Дописати коментар